Powrót

Kontakt uczniów i rodziców z nauczycielem w dniach: od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zgodnie ze szkolnym planem nauczania pod adresem

e-mail: agnieszkaol7@wp.pl

25.06.2020 r.

Temat: Jak oceniam swoje osiągnięcia? – samoocena.

Spróbujcie ocenić samych siebie. Weźcie pod uwagę: samodzielność, systematyczność,  wiedzę z różnych zakresów j. polskiego (literatura, gramatyka, ortografia i interpunkcja),

zaangażowanie, czytelnictwo, kultura wypowiedzi w mowie i piśmie).

24.06.2020 r.

Temat:  Segreguj śmieci – dyktando.

  1. Zróbcie dyktando, które znajduje się na podanej stronie. Będziecie mogli od razu sprawdzić poprawność zapisu.

https://www.dyktanda.net/ortografia-24.php

Język polski - 23.06.2020 r. 

22.06.2020 r.

Temat: Kim się okazała Flexi?

  1. Przeczytaj tekst pt. „Flexi – gwiazda z netu” str. 83-86 z podręcznika.
  2. Wykonaj ćw. 1 str. 86 (ustnie) i 2 str. 87 (pisemnie).
  3. Jakie korzyści i jakie zagrożenia związane są z używaniem Internetu? – zastanów się.

Jeśli ktoś z Was bierze udział w konkursie dotyczącym przygotowania własnej książki, informuję, że na pracę czekam jeszcze w poniedziałek.

19.06.2020 r.

Temat: Praca z tekstem.

  1. Wykonaj ćw. 5 str. 105 oraz ćw. 6,7 i 8 str. 107 (ćwiczeniówka).
  2. Wykonaj ćw. 9 i 11 str. 108 (ćwiczeniówka).
  3. Zrób ćw. interaktywne https://learningapps.org/watch?v=pm1chdo7t20

(Wyślę rozwiązania ćwiczeń – do porównania.)

15.06.2020 r.

Temat: Trening czyni mistrza, a więc ćwiczymy.

  1. Wykonaj ćwiczenie interaktywne https://gwo.pl/deklinacja-rzeczownika-p4107
  2. Zrób ćwiczenie 1a i b, ćw. 2, 3 i 4 str.104-105 (ćwiczeniówka).
  3. Wykonaj ćwiczenie interaktywne https://gwo.pl/rodzaje-rzeczownika-p4106
  4. Zrób ćw. 10 i 12 str. 108 (ćwiczeniówka).
  5. Wykonaj ćwiczenie interaktywne https://gwo.pl/rzeczowniki-pokrewne-p4111

Wyślę (do porównania) rozwiązane ćwiczenia.

10.06.2020 r.

Temat: Utrwalamy wiadomości o poznanych częściach mowy.

Wchodzimy na poniższą stronę…

https://gwo.pl/strony/3071/seo_link:materialy-dla-wszystkich-interaktywna-gramatyka

 Potem szukamy napisu QUIZY i Powtórzenie wiadomości, klikamy i rozwiązujemy ćwiczenia.

09.06.2020 r.

Temat: Powtarzamy informacje nie tylko o czasowniku!

  1. W podanych zdaniach podkreśl czasowniki i określ ich formy gramatyczne (osoba, liczba, czas i jeśli to możliwe – rodzaj).

Szli szybko w kierunku domu.

Powiedział, że na pewno odpisała na list.

  1. Nazwij poniższe wypowiedzenia, biorąc pod uwagę obecność orzeczenia.

Więcej nie łowisz?

Upuścił siatkę na ziemię i szybko przykrył słój ręką.

To korciśpioch!

  1. Przeczytaj wiersz pt. „Sen psa”, str. 355, następnie wykonaj zadania 11, 12 i 13 str. 357.

Rozwiązania prześlę e-mailem (do porównania).

08.06.2020 r.

Temat: Sprawdź się!

  1. W podanych zdaniach podkreśl rzeczowniki i określ ich formy gramatyczne (przypadek, liczba, rodzaj).

Na wzgórzu rośnie las.

Czerwone krzesło spełniało życzenia dzieci.

  1. W podanych zdaniach podkreśl przymiotniki i określ ich formy gramatyczne (przypadek, liczba, rodzaj).

Weź czarodziejską różdżkę.

Napisaliśmy piękne baśnie.

  1. Przeczytaj wiersz pt. „Sen psa”, str. 355, następnie wykonaj zadania od 1 do 9 str. 356-357.

Kto chce pracować ze mną, zapraszam o godz. 12.00 na platformę Discord.

05.06.2020 r.

Temat: Technika czytania – samoocena.

SAMOOCENA  to ocenianie samego siebie.

  1. Włącz nagrywanie i przeczytaj tekst ze str. 343-345  pt. „Dziadek Joe wchodzi do gry”.
  2. Posłuchaj nagrania. Jak oceniasz swoje umiejętności?  (Możesz wysłać e-maila,             w którym króciutko zapiszesz, jak się oceniłaś/oceniłeś.)

[Jeśli nie masz możliwości nagrywania, przeczytaj tekst komuś starszemu i poproś go o ocenę.]

Książka „Charlie i fabryka czekolady” jest w bibliotece szkolnej, czyli będzie ją możnaw przyszłości wypożyczyć. Na podstawie tej książki powstał film. Być może go oglądałaś/ oglądałeś. Warto przeczytać książkę i porównać z filmem.

04.06.2020 r.

Temat: Na polowaniu z Wielkomiludem.

Kochani!

Proszę, skorzystajcie z podanej niżej strony internetowej i wykonajcie interaktywne ćwiczenia. Odpowiedzi będziecie mogli od razu sprawdzić.

https://gwo.pl/strony/2763/seo_link:roald-dahl-wielkomilud

(Jeśli byłby jakiś problem z powyższym linkiem, wchodzimy na stronę https://gwo.pl. Potem klikamy w Strefę ucznia i wybieramy szkołę podstawową. Następnie szukamy kl. 4 i klikamy w język polski, a następnie w zapis przy ostatniej kropce „Jak może wyglądać sen?”.)

03.06.2020 r.

Temat: Trening czyni mistrza!

  1. Wykonaj ćwiczenia od 8 do 13 str. 353-354. (W ostatnim ćw. wystarczy 8-10 zdań.) Stosuj zasady i korzystaj ze słownika.

02.06.2020 r.

Temat: Czy potrafię pisać poprawnie?

  1. Przypomnij sobie poznane w tym roku zasady ortograficzne.
  2. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 7 str. 351-353. Stosuj zasady i korzystaj ze słownika ortograficznego.

29.05.2020 r.

Temat: Czytamy ze zrozumieniem tekst pt. „Pareras w roli wilka”.

  1. Przeczytaj tekst pt. „Pareras w roli wilka” str. 318 – 321.
  2. Wykonaj ustnie ćw. 1 str. 321 i 2 str. 322.
  3. Wykonaj zad. 3 str. 322 (rozwiązanie dla porównania prześlę e-mailem).
  4. Zerknij do ćw. 5 str. 322. Jak brzmiałaby Twoja wypowiedź? Nie zapisuj, po prostu pomyśl.

Książki E. Chotomskiej pt. „Pamiętnik Felka Parerasa oraz „Hopsasa Felka Parerasa” są w szkolnej bibliotece, więc w przyszłości będzie je można wypożyczyć.

28.05.2020 r.

Temat: Zdanie pojedyncze i zadanie złożone – ćwiczenia.

Wykonujemy ćw. z ćwiczeniówki, strona 101, 102 i 103.

Kto chce wykonywać ćwiczenia ze mną, zapraszam na platformę Discord o 10.30.

Kto chce, może pracować sam.

Język polski 26-27.05.2020 r. 

25.05.2020 r.

Temat: Wyrazy z literą „ó”, których pisownię trzeba zapamiętać.

Wyrazy z „ó”, których pisownię trzeba zapamiętać, to wyrazy z „ó” niewymiennym.

  1. Przeczytaj baśń  ze str. 340-341. Postaraj się zapamiętać jak najwięcej wyrazów z „ó” niewymiennym (zapisane są niebieską czcionką).
  1. Zanotuj wyrazy w zeszycie. Porównaj z tekstem. Czy udało Ci się zapamiętać wszystkie wyrazy? Jeśli nie… Przeczytaj tekst jeszcze raz i postaraj się zapamiętać kolejne wyrazy.

            Zanotuj je w zeszycie. Porównaj z tekstem.

  1. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 8 str. 98-100   (ćwiczeniówka).

 Wyślę rozwiązania, żebyś  mogła/ mógł porównać, a więc nie przysyłaj rozwiązań.

21.05.2020 r.

Temat: Piszemy baśń.

Znacie wiele baśni. W tym roku przeczytaliśmy m.in. „Baśń o kocie w butach”, „Księżniczkę na ziarnku grochu”. Wiecie również, jakie cechy ma baśń.

Dziś i jutro zamieniacie się na jakiś czas w bajkopisarzy i piszecie własną baśń. Pomogą Wam w tworzeniu baśni wskazówki, które znajdziecie w ćw. 3a,b,c str. 336.  Oczywiście ze względu na sytuację piszecie pracę samodzielnie, a nie w grupach.

Czekam na Wasze prace do poniedziałku 25 maja włącznie (do godziny 17.00).

Jeśli będziecie mieć pytania, piszcie.

Kryteria oceny pracy prześlę Wam w e-mailu.

Pamiętajcie, żeby podczas pisania od razu sprawdzać pisownię wyrazów ze słownikiem ortograficznym (papierowym lub elektronicznym, np. https://sjp.pwn.pl.)

Życzę udanego bajania (https://sjp.pwn.pl/slowniki/bajanie.html)

20.05.2020 r.

Temat: O różnych typach wypowiedzeń – ćwiczenia.

Zróbcie ćwiczenia z ćwiczeniówki.

Ćw. 2, 3, 4 str. 90

Ćw. 5 i 6 str. 91

Ćw. 1a i b str.92

Ćw. 2 i 3 str. 93

Ćw. 4 i 5 str. 94

Kto chce ćwiczenia rozwiązywać ze mną, zapraszam na platformę Discord o godz. 11.30.

19.05.2020 r.

Temat: O różnych typach wypowiedzeń – zdanie i równoważnik zdania.

Spotykamy się na platformie Discord o godz. 9.00.

Będziemy wykonywać ćwiczenia ze str. 325-326 (podręcznik).

Język polski 18.05.2020 r. 

Język polski 15.05.2020 r. 

Język polski 14.05.2020 r. 

13.05.2020 r.

Temat: Sprawdzamy swoją wiedzę i umiejętności.

Wszystkie informacje i zadania wyślę e-mailem.

12.05.2020 r.

Temat: O różnych typach wypowiedzeń.

Lekcja o godz. 9.00 na platformie Discord. Zapraszam.

Wykonamy ćw. 1 str. 312 i 3 str. 313 (podręcznik) oraz ćwiczenia z ćwiczeniówki (ile zdążymy).

Notatkę z lekcji prześlę Wam e-mailem.

11.05.2020 r.

Temat: W świecie wyobraźni.

Lekcja o godz. 12.00 na platformie Discord. Zapraszam.

Będziemy wykonywać ćw. ze str. 306-308 (podręcznik). Zrobimy też ćw. powtórkowe.

08.05.2020 r.

Temat: Powtarzamy wiadomości.

Spis zagadnień do powtórzenia w e-mailu.

07.05.2020 r.

Temat: Sprawdzę się!

  1. Rozwiążcie test ze str. 301-303 (pisemnie zad. 3, 5, 6, 7 i 9, pozostałe ustnie).

Nie przysyłajcie rozwiązań. Przykładowe rozwiązania (dla porównania) wyślę e-mailem).

  1. Wyślę Wam również spis zagadnień, które trzeba dokładnie powtórzyć, żebyśmy zobaczyli, w jakim stopniu zapisały się w pamięci dotychczasowe wiadomości.

Język polski - 06.05.2020 r. 

4-5.05.2020 r. (2 godz.)

Temat: Legenda o panu Twardowskim w ujęciu poety – Adam Mickiewicz „Pani Twardowska”.

Spotykamy się 4 maja o godz.12.00, a 5 maja o godz. 9.00 na platformie Discord.

Potrzebny będzie podręcznik, zeszyt, długopis (ołówek).

Omawiać będziemy utwór Adama Mickiewicza.

Język polski - 30.04.2020 r. 

29.04.2020 r.

Temat: Czy potrafię uważnie słuchać?

Kochani!

Proszę, skorzystajcie z podanej strony i wykonajcie ćwiczenia. Odpowiedzi będziecie mogli od razu sprawdzić.

https://gwo.pl/strony/2756/seo_link:hanna-zdzitowiecka-bursztynowa-korona

Po rozwiązaniu ostatniego ćwiczenia napiszcie pod tematem w zeszycie, jakich sposobów użył aktor czytający legendę, żeby zaciekawić słuchaczy.

28.04.2020 r.

Temat: Wyrazy z „ż”, których pisownię trzeba zapamiętać.

Wyrazy z „ż”, których pisownię trzeba zapamiętać, to wyrazy z „ż” niewymiennym.

  1. Przeczytaj po cichu legendę pt. „Jak powstało Jezioro Żabie”. Postaraj się zapamiętać jak najwięcej wyrazów z „ż” niewymiennym (zapisane są niebieską czcionką).

Zanotuj wyrazy w zeszycie. Porównaj z tekstem. Czy udało Ci się zapamiętać wszystkie wyrazy? Jeśli nie…

  1. Przeczytaj tekst jeszcze raz i postaraj się zapamiętać kolejne wyrazy.

Zanotuj je w zeszycie. Porównaj z tekstem.

  1. Wykonaj ćw. 1 str. 86, 2 str. 87 i 4 str. 88 z ćwiczeniówki. Wyślę rozwiązania, żebyś  mogła/ mógł porównać, a więc nie przysyłaj rozwiązań.

27.04.2020 r.

Temat: Legenda z mojego regionu.

  1. Obejrzyjcie film

   https://www.youtube.com/watch?v=NHGBrXSeLv4

  1. Uzupełnijcie notatkę (w zeszycie):

Tytuł legendy …………………………………………………………

Bohaterowie ………………………………………………………….

Miejsce, którego dotyczy …………………………………………….

Temat …………………………………………………………………

Najważniejsze wydarzenia ……………………………………………

  1. Przyślijcie notatkę do sprawdzenia (do 28 kwietnia włącznie). Jeśli ktoś chciałby skorzystać z pomocy, zapraszam indywidualnie (pojedynczo) w poniedziałek od godziny 13.00 do 14.00 – Messenger. Trzeba jednak wcześniej obejrzeć film (trwa ok. 29 minut).
  2. Legendy zebrane przez Zenona Gierałę są w bibliotece i będziecie je mogli w przyszłości wypożyczyć.

24.04.2020 r.

Temat: Poznajemy legendę o Piaście.

Czwartaki!

Zapoznajcie się z tekstem Cecylii Niewiadomskiej pt. „Piast” (podręcznik str. 278).

Wykonajcie ćwiczenia, które wysłałam w e-mailu (temat e-maila: LEGENDA).

Nie odsyłajcie żadnych ćwiczeń. Rozwiązanie (dla porównania) wyślę późnym popołudniem w piątek, temat e-maila: Legenda- odp.).

Język polski - 23.04.2020 r. 

22.04.2020 r.

Temat: Refren – ćwiczenia.

  1. Po każdej zwrotce hymnu Polski powtarza się ten sam fragment. Jest to oczywiście refren.

Refren  to regularnie powtarzająca się cześć tekstu, najczęściej w utworach przeznaczonych do śpiewania.

  1. Potrenujcie, wykonując ćw. od 1do 5 str. 75-77 (ćwiczeniówka).

Nie przesyłajcie rozwiązań. WyślęWam rozwiązania, żebyście mogli porównać ze swoimi odpowiedziami.

  1. W wolnej chwili powtarzajcie sobie informacje o rzeczowniku, przymiotniku, czasowniku i przysłówku. Przypomnijcie sobie, na jakie grupy dzielimy części mowy.

Język polski - 21.04.2020 r. 

20.04.2020 r.

Temat: O ojczyźnie słowami dawnego poety.

Moi Drodzy!

  1. Wpisujecie do zeszytu temat lekcji.
  2. Czytacie 2 razy wiersz Władysława Bełzy pt. „Ziemia rodzinna” (str. 261 podręcznik).
  3.  Rozwiązujecie ćwiczenia, które wysłałam każdemu z Was e-mailem (temat e-maila: j. polski, 20 kwietnia). Kto ma możliwość wydrukowania ćwiczeń, drukuje, uzupełnia i dołącza do zeszytu. Kto nie ma możliwości wydrukowania ćwiczeń, wpisuje odpowiedzi (tylko odpowiedzi) do zeszytu.

Żadnych odpowiedzi mi nie przesyłacie.

Jeśli chcielibyście rozwiązać ćwiczenia ze mną, zapraszam uczniów z numerami w dzienniku od 1. do 5. na Messengera o godzinie 12.00, a potem dzieci z numerami od 6. do 10. o godzinie 13.00 (Messenger). Poniedziałek – 20 kwietnia.

  1.  Zadanie do samodzielnego wykonania, które będzie potrzebne do zrozumienia kolejnego tematu.

Znajdź odpowiedzi na następujące pytania Odpowiedzi zapisz w zeszycie. (Nie przysyłaj odpowiedzi.)

Co ważnego dla Polski się stało w 1795 roku?

Dlaczego Polacy walczyli u boku Napoleona Bonapartego?

Czym były Legiony Polskie we Włoszech?

Kim był Henryk Dąbrowski?

17.04.2020 r.

Temat:  Kiedy w wyrazie stosujemy dużą, a kiedy – małą literę?

Moi Drodzy!

  1. Jeśli ktoś z Was nie przypomniał sobie zasad dotyczących pisowni dużą i małą literą, musi zajrzeć do podręcznika str. 266 i 267, przeczytać zasady i postarać się je zapamiętać.
  2. Wykonajcie ćw. 1,2,3,4,5,6,7,8 str. 78-80 ćwiczeniówka. Możecie pracować samodzielnie albo razem ze mną o 11.00.
  3. Dla sprawdzenia się (kto chce). Tych ćwiczeń nie wpisujemy do zeszytu, nie wysyłamy. Ćwiczy ten, kto chce pisać poprawnie albo mu się nudzi:).                 https://www.ortograf.pl/dyktando/dyktando-klasa-iv-wielka-i-mala-litera  i trudniejsze    https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera-zawsze-dobrze-wybieraj/D1DWZLsc5

Język polski - 16.04.2020 r. 

Język polski -  15.04.2020 r.  

Język polski - 8.04.2020 r.  

Język polski - 7.04.2020 r.   

Język polski - 6.04.2020 r.          notatka 

Język polski - 3.04.2020 r.  

Język polski - 2.04.2020 r.  

Język polski - 1.04.2020 r.  

Wtorek - 31.03.2020 r.

Temat: Marcin z przyjaciółmi zakładają bazę – piszemy opowiadanie na podstawie tekstu.

Dziś będziesz pracowała/ pracował w stu procentach samodzielnie.

  1. Przeczytaj tekst pt. „Baza”, str. 241.
  2. Wykonaj (ustnie) ćw. 1 str. 243.
  3. Wpisz do zeszytu słownictwo z ramki – str. 243.
  4. Wykonaj samodzielnie (ustnie) ćw. 2 str. 243. (Możesz porównać z moją wypowiedzią, którą wyślę w e-mailu.)
  5. Wiesz, jak należy pisać opowiadanie (nawet opowiadanie z dialogiem).
  6. Wykonaj pisemnie ćw. 3 str. 244. Na pracę czekam do pierwszego kwietnia do godziny piętnastej (może być zdjęcie). Uczniów, którzy potrafią pisać w odpowiednim programie tekstowym, proszę, żeby z tego nie rezygnowali.

- w 1. akapicie należy dopisać tylko fragment (główne zdarzenie);

- w 2. akapicie trzeba uzupełnić środkowy fragment;

- 3.i 5. akapit należy napisać w całości.

Proszę o nierozpowszechnianie materiałów.

Język polski - 30.03.2020 r.  

Język polski - 27.03.2020 r.  

Język polski - 26.03.2020 r.  

Środa 25.03.2020 r. 

Czwartaki!

  1. Otwórzcie zeszyt i poszukajcie tematu, w którym zapisane mamy notatki o planie ramowym. (Pisaliśmy plan ramowy do przygody Adasia Niezgódki). 

Informacje na ten temat są również na str. 225 (podręcznik).

  1. Przeczytajcie tekst pt. „Zielony Pies”, a następnie napiszcie plan ramowy zdarzeń w formie pytań. Prześlijcie odpowiedzi – jeśli macie taką możliwość – w środę.

poniedziałek - 23.032020 r.

DLA WSZYSTKICH

Kochani, powinniśmy pisać. Jeśli ktoś nie przesłał opisu (a ma taką możliwość), proszę     o wykonanie zadania do 24.03.

TYLKO DLA CHĘTNYCH

Podaję link do interaktywnych ćwiczeń (nadal powtarzanie).

https://gwo.pl/strony/3071/seo_link:materialy-dla-wszystkich-interaktywna-gramatyka

Na stronie klikamy w zagadnienia, które zapisałam poniżej. Pod każdym kryje się króciutkie ćwiczenie. Od razu możemy sprawdzić poprawność wykonania ćwiczenia.

Rzeczownik

Rozpoznawanie rzeczowników

Przedmioty, zwierzęta, ludzie…

Rodzaje rzeczownika

Deklinacja rzeczownika

Odmiana przez przypadki

Rzeczowniki przeciwstawne

Rzeczowniki pokrewne


  1. Czytamy „Czerwone krzesło”
  2. Utrwalamy wiadomości na temat przymiotnika. Ćwiczenia 1,2,3,4,5,6,7,8,9, 10,11 str. 54-58 w ćwiczeniówce. Rozwiązanie ćw. 9 str. 57 i 11 str. 58 można przysłać (np. zdjęcie) do sprawdzenia na adres e-mail (znacie).  
  3. Trenujemy określanie form gramatycznych rzeczownika.

W poniższym tekście podkreśl rzeczowniki i określ ich formy gramatyczne.

Aż pewnej nocy, gdy nad królestwem szalała straszliwa burza, do bram zamku zapukała przemoknięta i zmarznięta, ledwie żywa dziewczyna.

4. "Sprawdź siebie" zad.  od 1 do 5 str. 212 i 213 z podręcznika (to zadania powtórkowe). Najlepiej odpowiedzi zapisywać w zeszycie.

5. Nauczyć się na pamięć "Mazurka Dąbrowskiego", str. 263 (podręcznik).

6. Przypomnienie zasad ortograficznych dotyczących pisowni małymi i dużymi literami, str. 266 i 267 w podręczniku.

Ćwiczenia do wykonania: ćw. 7 str. 267, ćw. 8 str. 268 i ćw. 10 str. 268 (podręcznik).

7. Poniżej strony, które pozwolą Wam sprawdzić umiejętności.

 

https://www.ortograf.pl/dyktando/dyktando-klasa-iv-wielka-i-mala-litera 

https://kobieta.onet.pl/dziecko/ciekawostki/mala-czy-wielka-litera-sprawdz-swoja-ortografie-quiz/3nkxx07

 8. Utrwalamy umiejętność opisu obrazu.

Zredaguj opis dowolnego obrazu przedstawiającego martwą naturę. (Prace prześlijcie na mój adres e-mail).

Obrazy znajdziecie np. w zasobach Internetu, albumach.

Np.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Martwa_natura#/media/Plik:Paul_C%C3%A9zanne,

_Still_Life_With_Apples,_c._1890.jpg

9. Warto sobie utrwalać ortografię, by być MISTRZEM  https://www.dyktanda.net/dyktanda-4-6.php